![]() | Pobierz dokument metodyka.zal.aleksandra.kupiec.doc Rozmiar 51 KB |
Aleksandra Kupiec
gr. VII A
rok III, semestr V
Temat: Nauka rzutu po kozłowaniu.
CELE GŁÓWNE LEKCJI:
Umiejętności: uczeń potrafi wykonać rzut po kozłowaniu
2. Motoryka: koordynacja, siła RR
3. Wiadomości: uczeń zna sygnalizację sędziowską dotyczącą błędu kroków
Akcent wychowawczy: uczeń wykazuje wytrwałość i dyscyplinę na
zajęciach
Klasa: V
Płeć: dziewczęta
Ilość uczniów: 15
Miejsce: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min
Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki
Lekcja 1
Część główna:
Zadania szczegółowe |
Uwagi organizacyjno-metodyczne |
1. Chwyty i podania piłki do partnera
Opis i pokaz nowej umiejętności
2. Piłka oddalona od U spoczywa na podłodze - U wykonuje kilka kroków podchodząc do piłki i poprzez długi krok NP przeskakuje nad nią 3. Jw. - ćwiczenie wykonywane w biegu
4. W marszu co trzeci krok odbicie się z NL - ręce pracują tak jak przy wyrzucie piłki (ćwiczenie bez piłki)
5. Jw. - ćwiczenie wykonywane w biegu 6. W biegu, wykonywanie długiego kroku NP. następnie odbicie z NL i wyskok w górę 7. Piłka spoczywa na wyprostowanej ręce partnera - bieg zabranie piłki z jego rąk z jednoczesnym wykonaniem długiego kroku NP., krótkiego NL i wyskok w górę z wyrzutem piłki nad sobą 8. Krok NL w przód z jednoczesnym skozłowaniem piłki, po czym następuje chwyt piłki, krok NP., kolejno NL i wyskok w górę z wyrzutem piłki
9. Jw. - kozłując piłkę w truchcie, połączenie wszystkich elementów - kozłowanie piłki, chwyt z jednoczesnym wykonaniem kroku NP., krok NL i wyskok w górę z wyrzutem piłki nad sobą 10. Podział klasy na 5 grup: jw. - ćwiczenie wykonywane w kierunku kosza, zakończone rzutem
11. Zawody - każdy uczeń wykonuje po dwa rzuty po kozłowaniu - zwycięża ta drużyna, która uzyskała największą ilość prawidłowo wykonanych i celnych rzutów do kosza 12. Gra szkolna
|
- w parach, w odległości ok. 5 m
- ustawienie wzdłuż boiska, jedna piłka na parę, ćwiczenie to wymusza wykonanie długiego pierwszego kroku
- NP. podczas odbicia uniesiona do góry, kąt prosty w st. biodrowym i kolanowym
- ręce pracują jak przy wyrzucie piłki
- dokładne omówienie ćwiczeń oraz pokaz, zmiana osoby ćwiczącej
- ćwiczenie wykonywane na sygnał N, każdy uczeń posiada piłkę
- pamiętamy o pracy NP. podczas wyskoku w górę
- pamiętamy o prawidłowym przeniesieniu i ustawieniu rąk podczas rzutu - w swoich drużynach
- za celny rzut po kozłowaniu 3 pkt |
Lekcja 2
Część główna:
Zadania szczegółowe |
Uwagi organizacyjno-metodyczne |
Omówienie i pokaz nowej umiejętności Podział losowy uczniów na 3 stacje:
Ćwiczący w swoich grupach wykonują wolne próby rzutów po kozłowaniu do kosza
Zawody w celności i poprawności wykonania rzutów po kozłowaniu
Gra szkolna
|
- U siedzą w półkolu przed N
- U losowo przydzieleni są do przyniesienia potrzebnych przyborów i ułożenia ich wg planu instrukcji podanej przez N - ćw. zaczyna się i kończy na sygnał N - między stacjami uczniowie kozłują piłkę, - zachowanie bezpiecznej odległości między ćwiczącymi
- każdy uczeń zwraca uwagę na technikę wykonania
- każdy uczeń wykonuje 3 rzuty, wygrywa ta drużyna która wykona najwięcej trafnych i poprawnych rzutów, ćwiczenie bez limitu czasowego
-rzut zdobyty po kozłowaniu liczony jest jako 3 pkt
|
Lekcja 3
Część główna:
Zadania szczegółowe |
Uwagi organizacyjno-metodyczne |
Omówienie i pokaz nowej umiejętności Podział klasy na 3 zespoły (zastępy sprawnościowe) Nauczanie nowego elementu w każdym zespole lecz na innym poziomie: - Nauczanie kroku pierwszego długiego w marszu 1. Przeskok NP. przez materac (bądź 2 szarfy oznaczające oba końce materaca) 2. Przeskok NP. przez piłkę 3. Przeskok NP. przez szarfę
- Jw., w biegu
- Nauczanie kroku drugiego krótkiego 1. W biegu co kilka kroków odbicie z NL i podciągnięcie NP. w górę-przód ugiętej w kolanie 2. Ćwiczenie wykonywane w marszu, później w biegu 3. W marszu co trzeci krok odbicie się z NL - ręce pracują tak jak przy wyrzucie piłki, to samo w biegu i później dodając piłkę
- Krok NL w przód z jednoczesnym skozłowaniem piłki, następnie chwyt piłki, krok NP., kolejno NL i wyskok w górę z wyrzutem piłki
Połączenie elementów 1. Jw. - kozłując piłkę w truchcie, kozłowanie piłki, chwyt z jednoczesnym wykonaniem kroku NP., krok NL i wyskok w górę z wyrzutem piłki nad sobą 2. Jw. 3. Ćwiczenie początkowo wykonywane w marszu, później połączone w biegu
- Ćwiczenie w zespołach: Ustawienie z prawej strony kosza, U kolejno wykonują rzut po kozłowaniu do kosza
Zawody między U w swoich zespołach - U wykonują po 5 rzutów po kozłowaniu wygrywa ten uczeń, który wykona najwięcej trafnych i poprawnych rzutów
Gra szkolna
|
- ustawienie w półkole przed N - podział na zastępu sprawnościowe
- ćwiczenia są różnicowane, liczba powtórzeń oraz czas ich wykonywania
- ćwiczenie wykonywane z piłką - markując rzut
- ćwiczenie bez piłki
- duże znaczenie ma tutaj korekcja błędów przez N,
- U starają się poprawnie wykonać nauczony element
- za celny rzut po kozłowaniu drużyna zdobywa 3 pkt |
![]() | Pobierz dokument metodyka.zal.aleksandra.kupiec.doc Rozmiar 51 KB |